Filmrecensie: Love, Simon

Anderhalve week terug was het eindelijk zover! Love, Simon was eindelijk verschenen in de bioscoop en ik kon niet wachten om hem te zien. Ik was al enorm fan van het boek en toen ik hoorde dat er een film van gemaakt zou worden, kon ik mijn geluk niet op. Na het zien van de eerste trailer stond ik al helemaal te stuiteren. Zou deze film mijn hart net zo weten te veroveren als het boek dat deed?

Love, Simon is een grappig en oprecht verhaal over opgroeien, en alle hectiek rondom jezelf vinden en verliefd worden.

Iedereen verdient de ware liefde. Maar voor de zeventienjarige Simon Spier (Nick Robinson) is het net iets ingewikkelder: hij moet zijn familie en vrienden nog vertellen dat hij homoseksueel is én hij weet niet wie de anonieme klasgenoot is op wie hij online verliefd is geworden. Het oplossen van beide kwesties blijkt hilarisch, angstaanjagend en zet zijn leven totaal op zijn kop.

Ik ben altijd een beetje zenuwachtig als het gaat om boekverfilmingen. Zo ook bij Love, Simon. Hoewel de trailer al veel goeds beloofde, is het altijd een beetje spannend om te zien of de film het uiteindelijk ook écht waarmaakt. Gelukkig kan ik nu alvast zeggen dat ik gedurende de hele film met een dikke glimlach op mijn gezicht heb gezeten. Love, Simon was namelijk fantastisch.

Boekfans kunnen hun hart ophalen. Love, Simon volgt het boek namelijk erg goed, met maar een paar kleine verschillen. Zo word je in het boek gelijk overdonderd met een chantage terwijl de film juist erg rustig begint in de opbouw. De personages worden langzaamaan geïntroduceerd waarbij je stukje bij beetje steeds meer van ze gaat houden.

De cast vind ik dan ook ontzettend sterk in deze film. Alle personages waren in het boek al stuk voor stuk uniek, maar in de film komen ze echt tot leven. De vriendengroep van Simon voelt zo levensecht dat ik er stiekem een beetje jaloers op werd.

Wat ik verder ongelooflijk mooi vind aan de film is hoe de film weet humor te combineren met serieuzere onderwerpen. De film was door en door grappig, maar de stukken waarin emoties écht naar boven kwamen, waren de stukken die mij het meest raken. Zo heb ik ook daadwerkelijk even moeten huilen omdat ik het zo realistisch en mooi vond.

Love, Simon is een film die jong en oud zal weten te raken. De perfecte feel good high school film. Het is herkenbaar en ontroerend. Fans van het boek hoeven daarbij niet bang te zijn teleurgesteld te worden. Love, Simon overtreft namelijk je verwachtingen en nog veel meer. En onthoud: iedereen verdient een mooi liefdesverhaal en dat weet deze film je op prachtige wijze te vertellen.

Heb jij Love, Simon al gezien?

One thought on “Filmrecensie: Love, Simon