Het verhaal van Sky – Joss Stirling

Het Verhaal van SkyNadat uitgeverij Blossom Books het nieuws bekend maakte dat de serie Soulmates opnieuw uitgegeven werd, was mijn aandacht meteen getrokken. Opnieuw uitgegeven? Bestond deze serie dan al? Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik was erg benieuwd. Toen ik vervolgens een bezoekje bracht aan mijn favoriete boekwinkel Gianotten Mutsaers zag ik ze liggen: de Soulmates boeken. Stralend met hun prachtige covers, alsof ze mijn naam riepen. Deze aantrekkingskracht kon ik niet weerstaan en ik viel als een blok voor de covers. Na het lezen van de achterflap was ik om. Het verhaal van Sky moest en zou met mij mee naar huis!

Sky vindt het helemaal niets dat ze met haar adoptie-ouders vanuit Londen naar de rustige Amerikaanse Rocky Mountains moet verhuizen. Maar als ze op haar nieuwe High School één blik heeft geworpen op de stoere maar arrogante Zed, kan ze alleen nog maar aan hem denken.

Zed valt, ondanks dat hij nog nooit interesse heeft getoond in een meisje, voor Sky. Hij noemt Sky zelfs zijn soulmate en zegt dat ze de rest van hun leven samen zullen zijn.

Dit gaat Sky allemaal veel te snel en ze wil niets weten van het hele soulmategedoe. En ook niet van de gaven die ze volgens Zed heeft. Toch kan ze, hoe hard ze het ook probeert, geen afstand van hem nemen en ze wordt meegesleurd in een wereld vol liefde, geweld, manipulatie, familiegeheimen en speciale gaven…

Titel: Het verhaal van Sky (Finding Sky)
Auteur: Joss Stirling
Serie: Soulmates (Benedicts) #1
Uitgever: Blossom Books
Aantal pagina’s: 384
Uitgave: paperback, ISBN9789020679915
Mijn rating: 3,5/5

Soulmates. Destiny. Magische gaven. Deze elementen spreken mij allemaal aan in een boek, maar ze kunnen ook vaak omslaan in clichés. Of dat in dit boek ook gebeurde?

Het verhaal van Sky draait zoals de titel al doet vermoeden om Sky. Sky is geadopteerd en heeft een mysterieus verleden. Dit boeide mij al vanaf het begin. Haar verleden wordt namelijk niet in één keer onthuld, maar juist heel geleidelijk.
Sky verhuist met haar adoptie ouders naar Amerika en gaat naar een nieuwe school. Oh no… Eventjes hield ik mijn hart vast, aangezien ik de “nieuw-meisje-of-jongen-op-school-clichés” allemaal wel een keer heb gelezen. Gelukkig had ik geen reden om bang te zijn. Sky is weliswaar nieuw, maar maakt al vlug een paar vrienden en weet haar draai te vinden. Een opluchting was daarbij ook dat niet elke jongen in haar geïnteresseerd leek te zijn. Heel verfrissend.

Onze love interest Zed keur ik ook goed. Hij was aan het begin mysterieus en nogal een botte zak. Wanneer hij er achter kwam dat Sky zijn zielsverwant is, liep hij nogal hard van stapel. Ik was daarom ook opgelucht dat Sky hier een beetje voor terugdeinsde en sceptisch bleef. Hierdoor vermeed Joss Stirling het welbekende insta-love concept en kon ik weer rustig ademhalen.
Het feit dat Sky en Zed langzaam naar elkaar toe groeide vond ik daarom fijn en een dik pluspunt voor dit boek.

wonderstruck34Echter, ik vond dat het tempo van het boek wel wat hoger mocht liggen. Naar mijn idee gebeurde het meeste in het laatste kwart van het boek waardoor het op een of andere manier een beetje gehaast overkwam. De gaven die Sky bezit kwamen daardoor niet goed naar voren en dit had wat mij betreft wat uitgebreider beschreven mogen worden. Ik had meer van haar krachten willen zien en ook wat meer willen weten over het hele Savant netwerk en hoe het allemaal in elkaar zit.

Ook heb ik nog niet echt het gevoel dat ik dit boek volledig in mijn hart heb gesloten. Ik heb er weliswaar van genoten, maar ik miste de echte “klik.” Waarom dit zo is, weet ik niet. Het verhaal van Sky bevat immers alle aspecten die ik graag zie in boeken.  Daarom ben ik ook zeker van plan om de rest van de serie te lezen, want ik weet zeker dat hier zoveel potentie in zit. Blossom Books heeft niet voor niets deze serie een nieuwe kans gegeven, toch?

Al met al denk ik dat het verhaal van Sky een goed eerste deel is die een goede toon heeft weten te zetten voor de rest van de serie. Ik hoop dan ook heel erg dat in de overige boeken, de krachten van de Savants nog wat worden uitgediept. Ik kijk er naar uit om de Benedict broertjes weer te zien in de volgende boeken, want zij waren absoluut intrigerend en stuk voor stuk uniek. #soulmatesisback

Zijn jullie al bekend met deze serie? Welk boek heb jij hiervan al gelezen?

6 thoughts on “Het verhaal van Sky – Joss Stirling

1. Ik had de eerste drie delen gekocht op boekenfestijn maar de vorige editie met andere covers. Toen ik het opzocht bleken de andere delen niet vertaald te zijn.. Dus toen heb ik ze doorverkocht. Nu hebben ze nieuwe edities maar ik weet niet of de rest nu ook vertaald wordt waardoor ik wat schrik heb om de nieuwe edities te kopen. Heb het niet voor onvolledige series in de boekenkast 😉 !
    Céline onlangs geplaatst…Colleen Hoover – Sterrenregen (Hopeless #2)My Profile

1. Herkenbaar! Ik ben daar ook een beetje bang voor. Ik heb besloten om de eerste drie toch gewoon in het Nederlands te kopen en eventjes af te wachten of de rest vertaald gaat worden. En zo niet, dan koop ik de laatste 3 (?) in het Engels.

2. Leuk dat je meeleest! 😀 Ik vond het verhaal van Sky een beetje slapjes, maar ik ben nu in deel twee begonnen en die is al een stuk minder braaf, vind ik 🙂