Tienduizend Hemels Boven Jou – Claudia Gray

Tienduizend hemels boven jouIk heb een vreugdedansje gedaan toen ik eindelijk Tienduizend Hemels kon kopen. Geloof me, ik heb met moeite de dagen afgewacht tot het boek uit zou komen. Ik wilde hem zó zó zó graag hebben! Het eerste deel Duizend Stukjes Van Jou wist me helemaal te betoveren en ik werd helemaal verliefd op het dimensie-reizen en de Russische versie van Paul Markov. Ik stond echt te springen om te zien naar welke dimensies Marguerite in het tweede zou reizen.
Bij aanschaf van het boek viel mijn blik natuurlijk meteen op de cover, want laten we eerlijk zijn: die is toch gewoon prachtig!

Marguerite Caine kan iets wat nog nooit eerder is gedaan: ze kan reizen door verschillende dimensies met de Vuurvogel, de briljante uitvinding van haar ouders. Helaas heeft ze daarmee ook de aandacht getrokken van een vijand die er letterlijk alles voor overheeft de uitvinding voor zijn eigen duistere doeleinden te gebruiken. Wanneer hij haar vriendje Paul in handen krijgt en zijn ziel versplintert en verspreidt over vier dimensies, begeeft Marguerite zich op zéér gevaarlijk terrein om hem te redden.

Titel: Tienduizend Hemels Boven Jou
Serie: Firebird #2
Auteur: Claudia Gray
Uitgever: HarperCollins
Aantal pagina’s: 414
Uitgave: paperback, ISBN9789402710205
Mijn rating: 5/5

Meestal vertel ik jullie altijd eerst over wat ik van het begin van een boek vond, maar zullen we nu maar eens beginnen met het einde. Want ik bedoel: DAT EINDE! Oh mijn god. Wát een plottwist. Wat. Wat. Wat. Oh man, ik had het zó niet aan zien komen en ik vind het echt een vreselijke cliffhanger. Hoe kan ik nu nog geduldig wachten op het derde deel? HOE?
Ja, het einde zorgt ervoor dat ik voor de volle 100% verder wil lezen, maar natuurlijk speelt de rest van het boek ook heel erg mee.

In Tienduizend Hemels komen we als lezer weer terecht in allerlei nieuwe dimensies. Sommige lijken ontzettend sterk op Marguerite’s thuis dimensie en sommige weer totaal niet. Je merkt in dit deel dat Marguerite een stuk meer ervaren is in het reizen naar dimensies waardoor ze zich nu veel sneller weet aan te passen. Als lezer zoek je samen met Marguerite écht uit waar je precies terecht bent gekomen en dat “puzzel” element, maakt het weer echt een pageturner.

Marguerite reist niet zomaar opnieuw naar dimensies, ze heeft een missie. Een missie die mijn hart brak en waardoor ik als een malle door dit boek vloog. Ik wilde perse weten of Marguerite zou slagen en Paul zou weten te redden! (Het antwoord ga ik natuurlijk nog niet verklappen).
Ook wil ik er nog bij vertellen dat Marguerite naar één specifieke dimensie afreist, waar ik heel erg blij door werd en ik denk dat fans van het eerste boek dit ook zullen zijn.

Hoewel ik reuze geïntrigeerd ben door het concept van dimensie-reizen, was het grootste pluspunt van het boek toch wel de ontwikkeling die Marguerite doormaakt. Vooral haar mindsetting verandert nogal. Aan het begin is ze er van overtuigd dat Paul en zij voorbestemd zijn voor elkaar. In andere dimensies merkt ze dat dit helemaal niet zo hoeft te zien in iedere dimensie. Uiteindelijk realiseert Marguerite ook dat dit helemaal niet erg hoeft te zien. Ze houdt namelijk van de Paul uit háár dimensie en dat is genoeg.

Verder komen we ook nog veel meer te weten over de Watt Conley en de Triad corporatie en wat hun werkelijke motieven zijn. Geloof me, die motieven zijn wederom een grote plottwist, waardoor dit boek nog tien keer zo intens wordt. Ik verlang nu al naar het derde deel, want ik wil antwoorden!
Ik ben echt ontzettend enthousiast over Tienduizend Hemels en ik vind dan ook dat dit boek veel meer diepgang en spanning bevat. Absoluut 5 sterren waardig!

Naar welke dimensie uit de reeks zou jij willen reizen?

One thought on “Tienduizend Hemels Boven Jou – Claudia Gray